Dag 7; Van Barlovento naar Puerto Naos

Vandaag weer een verhuisdag. We verkassen van het Noorden naar de Oostkant van La Palma. De rit zou zo'n 1,5 uur moeten duren, maar uiteraard rekenen we op meer. We hebben de hele dag de tijd.

We ontbijten, pakken de spullen weer in, checken uit en bedanken de aardige eigenaresse van het hotel voor de goede zorgen in dit leuke, kleinschalige hotelletje.

In plaats van de LP-1 nemen we, althans voor het 1e gedeelte, de oude LP-109. De weg is smal en omdat deze steeds maar weer om de berg heen moet is het aantal haarspeldbochten bij lange na niet op 1 hand te tellen. Haarspeldbochten én tunnels. Je zou het niet zeggen, maar hier moeten we dus echt door.

We hebben op de kaart al een aantal uitkijkpunten gezien en de 1e is Mirador de Las Mimbreras. Grappig dat je de blauwe lucht ziet, dan het witte van de wolken en daaronder het blauw van de oceaan. We zitten hoog!

Volgende stop is Barranco de Los Poleos

Even verderop vinden we een klein restaurantje waar we koffie drinken en dan gaan we weer op weg. Net als Benny roept "Er zijn helemaal geen beren hier" (wie onze andere reisblogs vanuit de VS heeft gevolgd weet dat we daar regelmatig beren/wild tegenkomen) zien we wat voor ons op de weg lopen. Geen beer en of het 'wild' is...

Ik weet niet verbaasder is als we voorbij rijden, de geit of wij!

Volgende stop... Barranco de Garome

En dan zijn we bij Mirador El Time, op 600m hoogte met een prachtig zicht op het Aridanedal tot aan de kust.

Er is hier een winkeltje en een restaurantje, dus meteen maar tijd voor lunch. We nemen lekker een schaaltje tapas met brood, wat we samen delen.

Als we zien dat ze ook mint-chocolate-chip ijs hebben, kunnen we dat, uiteraard, niet laten staan.

Nog één foto van de wolken die over de berg lijken te kruipen en dan beginnen we aan het laatste stukje.

Rond 15.00 uur zijn we in ons hotel voor de komende 6 dagen, Sol la Palma. We checken in en regelen meteen (uiteraard tegen betaling) een parkeerplek die we af kunnen sluiten met een beugel als we eventueel weggaan.

We hebben een kamer met uitzicht op zee geboekt en dat krijgen we ook. Nice! Very nice view...

De kamer is heerlijk fris in wit en houtgrijs tinten en de badkamer heeft een inloopdouche. Het balkon is heerlijk.

Vanavond, als het hier etenstijd is, speelt Ajax. De oplossing is niet zo moeilijk. Er is een Spar op het terrrein van het hotel. We halen broodjes, boter, beleg en fruit en we eten op balkon, terwijl we op de telefoon Ajax zien winnen. Beter wordt het niet!

Brendon

Niemand die ons stoppen kan!!

Willeke

Wat een uitzicht weer vanaf jullie kamer.

ria

ohhh gelukkig heb je een goeie chauffeur bij je brrr , weer mooie foto's geniet maar weer van deze mooie plek ,

Riek

Mint-chocolate-chipijs, jammie
Wat een fantastische foto's en het uitzicht zal niet zo snel vervelen