Dag 1; Van Eindhoven naar La Palma

**Voor de mensen die denken dit verhaal al gezien te hebben, misschien toch nog ff lezen.... Ik was gi.av te moe om het af te maken**

Hellow vacation!

Vanochtend om 05.00 uur loopt de wekker af in het N.H Best, ajjjj das best vroeg. We hebben precies 3 kwartier om gedouched en wel, met de koffers, beneden bij de receptie te staan. Om half 7 moeten we op Eindhoven airport zijn, de shuttle pikt ons om 06.00 uur op en om kwart voor zes staat ons ontbijtje klaar. Als Benny om even voor half 6 buiten een peukie is paffen gaat de telefoon. "U heeft een taxi besteld?" Jazeker, over een half uur! "Oh, dan zorg ik dat ik er dan weer ben" Das fijn! Om zes uur, als het ontbijtje op is, is er nog geen shuttle te bekennen en dat is om kwart over 6 ook nog zo. De receptie meneer van het N.H Best hotel gaat even bellen waarom de chauffeur zo laat is. "Die mensen hoeven pas om half negen te vliegen, dus ze hebben tijd zat. Ik ben er over een kwartier..." Ehhh, sinds wanneer bepaald de shuttle meneer hoe laat wij naar het vliegveld gaan??? De receptie meneer belt de baas van de shuttle meneer en nog geen 5 minuten later staat er een andere shuttle voor de deur. Binnen 10 minuten zijn we op Eindhoven airport. Helemaal goed!

We zijn al ingecheckt, dus we droppen de koffers, halen nog even een frisse neus en dan door naar security. Buiten het feit dat alle electronica en film/fotoapparatuur uit de tas moet, doen ze niet moeilijk. We drinken nog koffie, kopen tax free shag (lekker goedkoop, want blijkbaar valt La Palma onder de non-euro zone) en in no-time kunnen we aan board en zijn we klaar voor vertrek. Moet wel zeggen, ondanks alle negatieve reviews en het feit dat Eindhoven in de top 3 staat van meest slechte airports, valt het niet tegen, maarrrrr..... geef ons maar het vertrouwde Schiphol, waar het véél gezelliger is en de vakantiesfeer/kriebels meteen door je buik gieren als je er binnenkomt.

Grappig is dan weer wel dat we niet door een sluis, maar buitenom naar het vliegtuig moeten lopen...

Je zou bijna, als was je de President van de V.S, boven aan de trap nog even zwaaien...

De vlucht is mega relax. We hebben extra beenruimte bijgeboekt en dat is heerlijk. We zitten voorin, bij de cockpit en achter de pantry en kunnen de benen helemaal strekken. Geen entertainment op deze vlucht, alleen de vluchtinfo, dus Anja leest een boek en Benny kijkt naar buiten en luistert muziek. We kopen koffie, thee en frisdrank en tegen het einde van de vlucht neemt Benny nog een kaasbroodje en Anja een broodje kroket. Zijn we er al??

Het vliegveld van La Palma ligt echt klem aan zee en omdat wij aan de rechterkant zitten, lijkt het in 1e instantie wel of we op het water landen.

La Palma is op de heenweg voor dit vliegtuig een tussenstop. Als alle passagiers met de bestemming La Palma eruit zijn, vliegt het door naar Gran Canaria. Het voordeel van Europees vliegen is uiteraard dat je nergens paspoortcontrole hebt. We lopen in 1 x door naar de bagageband en die draait al met koffers en al en omdat er maar een handjevol mensen op La Palma uitstapt zijn er ook niet veel koffers, dus appeltje/eitje. Er is zowiezo bijna geen mens op dit vliegveld te bekennen en dat is even wat anders dan op LAX.
De balie van Europcar is recht tegenover de bagageband en er is verder niemand, de meeste mensen gaan met de Tui shuttle naar het hotel, dus ook daar zijn we snel weer weg. De Volkswagen Polo, die we eigenlijk geboekt hadden, hebben ze niet. We krijgen een Renault Clio, ook goed. Hij vraagt nog of we, voor € 10,- per dag, een upgrade willen, maar dat is echt niet nodig op dit eiland. Hij geeft ons de sleutel, wat dus een kaartje is die Benny in een gleuf moet stoppen om vervolgens op de start knop te drukken (de techniek staat voor niets) en hij adviseert ons nog de auto te controleren op schade groter dan 5cm, hier een foto van te maken en de schade dan aan te geven op het formulier. Dat doen we dan ook maar, want we vinden 3 schadeplekken. Als we de parkeergarage uitrijden snappen we waarom, de bochten zijn echt vreselijk smal en dankzij de goede chauffeur (Benny) maken we niet nog meer schade.

Ondanks dat we een afslag missen, de Google maps dame zegt "rechts aanhouden", maar het is dus gewoon rechtsaf slaan, zijn we binnen 10 minuten bij ons hotel; H10 Taburiente Playa.

De auto kan voor de deur, das mooi, maar de kamer is nog niet klaar. No problem, de bagage kan in opslag en we hebben al een lekker terrasje gezien, waar we, onder de parasol, de tijd doorbrengen met koffie, bier en icetea lemon. What more do you need! Op de terugweg lopen nog we nog even bij de Spar naar binnen en slaan, koffie, thee, suiker, water en bier in voor vanavond op de hotelkamer.

Terug in het hotel is de kamer inmiddels blijkbaar weer schoon, want we krijgen de sleutel. Kamer 250 op de 2e verdieping. De kamers zijn pas gerenoveerd. Misschien morgen een foto, als housekeeping geweest is, want het is nu ...inmiddels do.dg ocht... een bende, hahaha. Het uitzicht is heerlijk! We hebben een balkon aan de oceaanzijde...

Helaas geen coffeemaker in de kamer, dus we besluiten morgen te kijken of we een mini waterkoker oid kunnen kopen, want zonder koffie/thee no fun!

Als we van het uitzicht staan te genieten zien we dat er beneden langs de oceaan een pad loopt, tijd voor een wandeling dus. De kust van La Palma bestaat voornamelijk uit gestolde lava, wat goed te zien is.

H10 Taburiente Playa! Onze kamer ligt in het meest rechtse blok, 2 verdieping en dan net voorbij de witte verticale balk in het midden.

Selfie-time!

We inspecteren nog even het zwembad...

...en dan brengen we, tot we om 19.00uur kunnen eten, nog wat tijd door op ons balkonnetje.

We hadden eigenlijk alleen ontbijt bijgeboekt, een lokaal restaurantje is veel leuker dan het vreetschurenbuffet van het hotel, maar als we bij het inchecken vragen wat dan éénmalig het buffet kost, horen we dat dat € 18,- pp excl drankjes is. Niet duur, maar de baliemeneer verteld ook dat we voor € 4,- pppd voor alle avonden bij kunnen boeken. Snel rekensommetje zegt ons dan dat we voor € 36,- 1 avond eten en voor € 32,- 4 avonden! We boeken dus gewoon 4 avonden en zelfs als we alleen vanavond gebruik maken van het buffet is dat win/win.  We eten dus buffet vanavond. Het start om 19.00uur en we hebben vanmiddag niets gegeten, dus we zijn 19.05uur aanwezig. Wat achteraf een zegen is, want hoe later het wordt, hoe drukker. Het buffet is van alles, maar dan ook echt van alles voorzien. Koude en warme voorgerechtjes, soep en salades, vlees, vis, vega, rijst aardappels (in alle soorten en maten) pasta en... uiteraard een fruit, ijs, toetjes en taart afdeling. Er is zelfs een cook-to-order sectie, waar vanavond kabeljauw en lamskoteletjes op de grillplaat gebakken worden. Je begrijpt, we zitten bomvol als we weer terug zijn op kamer 250. Het enige wat nu ontbreekt is een lekker bakkie koffie/thee, maar we zijn allebei te brak om nog bij de receptie te gaan vragen of er ergens een automaat staat.

Benny ploft op bed en kijkt nog even tv en Anja upload wat foto's en wil graag de website bijwerken, maar we komen beide niet ver. We waren errug vroeg op vanmorgen en het is nu 22.00uur. Genoeg geweest. We laten de balkondeur open en met het geruis van de oceaan (én de herrie die uit de spoelkeuken komt) vallen we in slaap.

Tot morgen! Liefs xxx

Rob

Fijne vakantie. Het plan ziet er in ieder geval goed uit.

Jannie

Ziet er mooi uit zeg vooral het uitzicht van het balkon,ik hoop dat je Ben zover krijgt dat hij gaat zwemmen ,heel veel plezier.

Wilfred

Het genieten is al begonnen!
Mooie reis gewenst!

Willeke

Wow wat een mooi hotel zeg mooi uitzicht samen lekker genieten

Wouter

Heerlijk

Monique

Een hele fijne vakantie. Prachtig weer, mooi hotel, dat wordt genieten.