Dag 15; Ciao, ciao La Palma

Om kwart over 7 loopt de wekker af. Das vroeg!! We hebben gistavond nog even een berekening gemaakt en op basis daarvan de wekker gezet. Als het goed is gaan we 12.50 uur de lucht in, we moeten dus 10.50 uur op de luchthaven zijn. We moeten de auto nog voltanken en inleveren (in de VS is dat 2min werk, maar hier weten we het niet) en voor die tijd moeten we nog uitchecken, ontbijten, de laatste spullen inpakken en douchen. We houden niet van haasten, dus kwart over 7 staan we naast het bed. We maken eerst koffie en thee, gaan dan lekker onder de douche en nog voor 8 uur zitten we al aan het ontbijt. Als we gegeten hebben ruimen we de laatste spullen op en sluiten de koffers af. Als Anja de hotelkamer keys inlevert, uitcheckt en betaalt haalt Benny ondertussen de auto van de parkeerplaats op. Net als alles in de auto ligt en we op punt staan van vertrekken, het is dan precies kwart voor 10 hebben we een sms dat onze vlucht vertraagd is naar 15.30u.... Ehh, niet leuk! Wat nu? Alles is al ingepakt én we hebben geen hotelkamer meer. We besluiten koffie te gaan drinken, op het terras waar we de 1e dagen ook geweest zijn, en vandaar naar het vliegveld te rijden. Het terras is nog dicht.... Het is eigenlijk te vroeg om naar het vliegveld te gaan, maar we hebben te weinig tijd om nog iets te ondernemen... dan toch maar naar het vliegveld. We tanken de auto af en leveren hem weer in bij Europcar. Nu dan toch eerst maar koffie, we hebben nog aardig wat uurtjes door te brengen op het vliegveld voor het boarding time is.

Na de koffie is ook de incheckbalie open en als we de koffers inleveren krijgen we beide, voor het ongemak van de vertraging, een voucher van €5,-.

We brengen nog wat tijd door op het panoramaterras, waar je de vliegtuigen kunt zien aankomen en vertrekken en als je maar lang genoeg moet wachten krijg je dit...

Van de vouchers kopen we nog een broodje, een sandwich en wat te drinken en zelf kopen we nog wat te snoepen voor in het vliegtuig. Om half 3 komt eindelijk vlucht Tui OR588 aan op La Palma.

Het is een tussenlanding voor dit vliegtuig, dus de mensen voor La Palma gaan er hier uit, er wordt getankt, wij mogen gaan zitten waar nog plek vrij is en om half 4 gaan we op weg naar Gran Canaria. We vliegen over Tenerife heen, waar we nu de Teide mooi in de volle zon zien liggen (was onzichtbaar door de mist, toen wij er waren) en rond 16.00 uur landen we op Las Palmas. Passagiers voor Gran Canaria stappen uit en als die weg zijn moeten wij er ook uit, want het vliegtuig wordt hier schoon gemaakt. We krijgen een transfervoucher waar we straks weer mee aan boord kunnen. We hebben net genoeg tijd om even naar het toilet te gaan en als we koffie hebben gekocht is het boarden alweer begonnen. Om 17.15 uur gaan we, voor de 2e x vandaag, de lucht in en om 22.20 uur staan we op Eindhoven airport weer aan de grond. We moeten echt een gigantisch eind lopen voor we binnen en bij de bagageband zijn, maar gelukkig komen onze koffers vrij snel voorbij. Terwijl we nog aan het wachten zijn belt de shuttle taxi van het hotel (waar onze auto staat), met de mededeling dat hij buiten staat. Heel fijn geregeld dit! Het zet ons keurig naast de auto af op de parkeerplaats van het N.H Best, we laden de koffers in, halen nog koffie bij de 1e de beste benzinepomp en om half 1 zijn we thuis.

De vakantie zit er weer op. We hebben nog een paar dagen de tijd om de koffers leeg te ruimen, wasjes te draaien en boodschappen te doen. Maandag gaat het gewone leven weer beginnen.

La Palma is mooi, met prachtige natuur, bergen, laurierbossen, vulkaankraters, rotskust, lava stranden en de Atlantische Oceaan. Het weer is er heerlijk zonnig met af en toe op de toppen van de bergen wat wolken. La Palma is nog lang niet overspoeld met toeristen, het zijn vooral de Spanjaarden zelf die hier vakantie vieren, en er zijn dan ook geen ellenlange boulevards waar de winkeliers je naar binnen trekken om hun waar aan te prijzen of je te verleiden tot het eten van een maaltijd in hun restaurant. Wel is dit eiland een paradijs voor wandelaars en hikers. Er is 1000km aan duidelijk gemarkeerde wandelpaden, van heel weinig tot heel veel km en van eenvoudig tot echte hikers uitdagingen. Voor wie van rust en van de natuur houdt is La Palma zeker een aanrader. Wij hebben er iig geen spijt van dat we hier 2 weken hebben rondgereden!

Ciao, ciao La Palma... Ciao, ciao Isla verde... Ciao, ciao Isla Bonita!

**Dit was ons reisblog weer voor deze vakantie. Leuk dat jullie met ons 'mee'gereisd zijn en dank jullie wel voor alle leuke, lieve en enthousiaste reacties!! Mocht je meer reisverslagen van ons willen lezen? De links naar al onze vorige road trips staan op de site.

Tot een volgend reisblog!

Liefs en dikke kus, Benny & Anja xxoo

Trudy

Jullie hebben weer een prachtige reis gemaakt en ik heb genoten van jou mooie verslagen zo had ik ook een beetje vakantie.

Willeke

Fijn dat jullie weer thuis zijn en bedankt voor jullie leuke reisverslagen.

ria

een leuk reisverslag , ook hier nog even genieten van de zon , en dan weer aan het werk , groetjes

Karin

Leuke verslagen! Ik krijg er zin van om er zelf eens te gaan kijken.... Toegevoegd aan m'n vakantie-wensen-lijstje :)