Sneak preview

Hallo allemaal,

Zoals belooft een voorproefje van wat er zo'n beetje op onze to do/to see list staat voor deze La Palma roadtrip.

Uiteraard hebben we ons een beetje ingelezen op internet en de Marco Polo La Palma reisgids. In deze gids staan héél veel tips, hoogtepunten, must see's en een kaart met 4 routes en tochten om te rijden. Deze 4 routes zijn de basis voor onze roadtrip.

*Dag 0; In de loop van de dag rijden we naar Het N.H Best om daar de de nacht voor vertrek door te brengen.

*Dag 1; On our way! We gaan, als het goed is, om 08.25u de lucht in om dan rond 12.25u op het Aeropuerto de La Palma te landen. Als we de koffers van de band hebben halen we de auto op bij Keddy by Europe om dan een klein kwartiertje later aan te komen bij ons hotel, H10 Taburiente Playa. De rest van de dag staat ingepland met niets doen ;)

*Dag 2; Deze dag wordt de 1e echte vakantie dag en we hebben 2 opties. Misschien brengen we de dag lekker door bij het zwembad, maar we kunnen ook Santa Cruz bezoeken.

*Dag 3; Vandaag hebben we Roque de los Muchachos op het programma staan. De Roque de Los Muchachos (Rots van de jongens) is de hoogste top (2426m) van de kraterrand van de Caldera de Taburiente, en tevens het hoogste punt van La Palma. Bij goed weer kun je vanaf het observatorium/uitkijkpunt de vulkaan El Teide op Tenerife zien liggen, wat mooi zou zijn want toen we bij de Teide waren in 2017 was deze geheel onzichtbaar door de mist.

*Dag 4; Rustdag met misschien een bezoekje aan een stadje in de buurt.

*Dag 5; Vandaag rijden we naar ons hotel aan de Noordkant van het eiland. Onderweg staan er iig 3 bezoekpunten in de planning, maar dit zullen er vast meer worden aangezien de weg langs de kust loopt. Als 1e komen we langs Mirador de San Bartolomé,een uitkijkpunt dat uitzicht biedt over het gehele kustgebied.

Vervolgens brengen we een bezoek aan het laurierbos, Cubo de la Galga...

En tot slot, voor we aan het laatste stukje naar Barlovento beginnen, ook nog een wandeling door de laurierbossen bij Los Tilos.

*Dag 6; Rondje Noorden met o.a het Laguna de Barlovento,een oude vulkaankrater en het grootste waterreservoir van het eiland met een capaciteit van 5 miljoen m³.

* Dag 7; Vandaag rijden we naar Puerto Naos, aan de Westkant van La Palma. Misschien volgen we een D-tour en rijden we de route 'Door wijn en woud' uit de Marco Polo gids, maarwe stoppen zeker bij Mirador El Time,een uitkijkpunt op 600m hoogte met een mooi zicht op het Aridanedal tot de kust en tot de Cumbre.

Tazacorte ligt ook nog op de route van vandaag. De geschiedenis van La Palma begint in Tazacorte. Op 29-09-1942 ging Fernández de Lugo met soldaten en een priester hier aan land. Tazo, de Guanchenhoofdman van het gebied, stierf in de strijd. De naam Tazacorte is van hem afgeleid.

*Dag 8; Zon, zee en stranddag.

*Dag 9; Vandaag gaan we naar het Nationaal Park Caldera de Tuburiente. De Caldera, waarvan eens gedacht werd dat het een gigantische Caldera of vulkaankrater was, maar waarvan men nu weet dat het een erosiekrater betreft, domineert het noordelijke gedeelte van het eiland. Het werd in 1954 aangewezen als nationaal park. De Caldera heeft een doorsnede van ongeveer 10 kilometer en op sommige plekken torenen de wanden 2000 meter boven de Calderabodem uit.

*Dag 10; Rustdag.

*Dag 11; Vandaag rijden we de route 'Lavavelden en vulkanen' over de Zuidpunt van het eiland. Buiten alle ontelbare views en stops gaan we de vuurtoren van El Faro beklimmen..

Aan de uiterste zuidpunt van het eiland ligt Fuencaliente. In de gemeente liggen een aantal vulkanen, waarvan de bekendste en zuidelijkste de San Antonio (657 m) en de Teneguía (439 m) zijn.

We eindigen de dag weer op ons startpunt Puerto Naos.

*Dag 12; Zon, zee, strand, aan het zwembad met een boek? Wie zal het zeggen... alles mag en niets moet vandaag.

*Dag 13; Vandaag gaan we van Puerto Naos terug naar de Oostkust. We rijden door het Parque National de Cumbre, wat ongetwijfeld een aantal stops en mooie plaatjes op zal leveren. De Cumbre Vieja is een actieve vulkanengroep. De keten is 18 km lang en telt ongeveer 120 dicht bij elkaar gelegen vulkanen met als hoogste de Deseada, 1.945 m.

*Dag 14; De laatste volle dag van deze vakantie brengen we door aan het zwembad en in de botanische tuin bij ons hotel.

*Dag 15; Het zit er weer op! Vandaag checken we uit, leveren de auto in en vliegen we terug naar Eindhoven.

Wat ons betreft ziet het er allemaal mooi en indrukwekkend uit. We hebben een mooie mix gemaakt tussen actief dingen bezichtigen en gewoon lekker niets doen.

We gaan proberen jullie een beetje mee te laten genieten dmv onze verhalen en foto's.

Groetjes Benny & Anja xx

Jannie siegers

Het ziet er allemaal indrukwekkend uit ben benieuwd hoe jullie la palma vinden.

Willeke

Leuk hoor zal best mooi zijn met wat ik lees.

Anneke van der Giessen

De voorpret bijna klaar. Morgen een goeie reis. Groetjes